Przedszkole nie musi prowadzić rejestru orzeczeń i opinii wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Dokumenty doręczane przez rodziców należy gromadzić w indywidualnych teczkach dzieci. Sprawdź, jaki podmiot prowadzi rejestr wydawanych opinii i orzeczeń.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
W przypadku gdy z wniosków sformułowanych po dokonaniu oceny udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynika, że mimo udzielanej w przedszkolu pomocy, nie następuje poprawa funkcjonowania dziecka w przedszkolu, dyrektor przedszkola, za zgodą rodziców dziecka występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu. Pobierz wzór wniosku do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka.
Przeczytaj również:
Pobierz przykładową opinię o dziecku sporządzoną przez nauczyciela przedszkola na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej.
W przypadku gdy z wniosków wynikających z oceny efektywności udzielonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wynika, że mimo udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole lub placówce nie następuje poprawa funkcjonowania ucznia w przedszkolu, dyrektor przedszkola, za zgodą rodziców ucznia, występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka.
Sprawdź, czy przed przystąpieniem do diagnozy psycholog z poradni psychologiczno-pedagogicznej powinien uzyskać zgodę na badanie diagnostyczne od rodziców przedszkolaka. Upewnij się także, czy brak zgody rodziców uniemożliwia zdiagnozowanie problemów dziecka i udzielenie mu koniecznego wsparcia.
Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego jest nowym rozwiązaniem w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jak każda nowość – budzi wątpliwości w zakresie ubiegania się o jej organizację oraz przebieg realizacji podstawy programowej. W artykule wyjaśniamy, kiedy i w jaki sposób zorganizować dla dziecka pomoc w tej formie.
Od początku nowego roku poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą zobligowane do organizowania i prowadzenia wspomagania przedszkoli na nowych zasadach. Oznacza to, że zamiast koncentrowania się na indywidualnych potrzebach nauczyciela wspomaganie będzie odbywało się przez pryzmat jakościowego rozwoju przedszkola jako organizacji.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.