Z dniem 12 lipca 2024 r. wprowadzono nowe przepisy dotyczące wydawania legitymacji przedszkolnych. Obecnie legitymacja przedszkolna może być wydana wszystkim dzieciom uczęszczającym do przedszkola. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, przedszkola mają obowiązek prowadzenia ewidencji wydanych legitymacji przedszkolnych oraz duplikatów tych dokumentów. W artykule tym przedstawimy szczegóły nowych przepisów, które regulują sposób wydawania legitymacji oraz zasady ich rejestrowania w przedszkolach.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Legitymacje przedszkolne są wydawane tylko dla dzieci z niepełnosprawnością. Błędne jest jednak przekonanie, że przysługuje ona tylko dzieciom odbywającym roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Legitymację wydaje się dzieciom z orzeczeniem, które korzystają z wychowania przedszkolnego – również poniżej szóstego roku życia.
Nowe rozporządzenie MEiN z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków znosi możliwość wydawania papierowych legitymacji dla dzieci z niepełnosprawnością.
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego do dyrektorów przedszkoli zgłaszają się rodzice, którzy proszą o wydanie legitymacji przedszkolnych. Należy pamiętać, że legitymacje te nie są wydawane wszystkim, a jedynie dzieciom z niepełnosprawnością. Poznaj zasady wydawania legitymacji przedszkolnych.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.