W przepisach prawa oświatowego nie wskazano terminu, w którym dyrektor musi zorganizować indywidualne przygotowanie przedszkolne. Ile więc czasu na zorganizowanie nauki ma dyrektor przedszkola?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne może być realizowane wyłącznie w miejscu pobytu dziecka – najczęściej w domu rodzinnym. Jednocześnie, jeśli nie jest to wykluczone z uwagi na stan zdrowia dziecka, przedszkole jest zobowiązane do zapewnienia mu kontaktu z rówieśnikami i możliwości uczestniczenia w życiu przedszkolnym. Jak w praktyce zapewnić dziecku kontakt ze środowiskiem przedszkolnym? Dowiedz się, jak organizować integrację ze środowiskiem przedszkolnym dziecku w naznaczaniu indywidualnym. W artykule ekspertka podpowiada, jak w praktyce powinna wyglądać obserwacja funkcjonowania dziecka. Wyjaśnia także, na jej podstawie dążyć do uczestniczenia dziecka w życiu przedszkola oraz kontaktu z rówieśnikami. Z artykułu dowiesz się również, na czym polega i kiedy możliwe jest czasowe zawieszenie indywidualnego przygotowania przedszkolnego.
Rodzice każdego dziecka uczęszczającego do przedszkola muszą do końca kwietnia otrzymać dokument informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W tym kontekście do roku pojawia się wiele pytań, a jedno z nich dotyczy informacji o gotowości szkolnej dzieci uczących się w domu. O ile przedszkole nie ma obowiązku przygotowania dokumentu dla dzieci objętych edukacją domową, o tyle ma obowiązek sporządzenia jej dla dzieci z orzeczeniem o indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego.
Gdy dziecku z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego poradnia wyda orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego lub indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego, dyrektor, który zatrudnił do pomocy nauczyciela wspomagającego, ma trzy możliwości rozwiązania kwestii jego czasu pracy i przydzielonych zadań.
Indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola. Podstawą organizacji zajęć jest orzeczenie poradni. Dla takich dzieci nie opracowuje się indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.