Informacja o gotowości szkolnej dotyczy dzieci, które mają prawo lub obowiązek rozpoczęcia nauki szkolnej w kolejnym roku szkolnym. Czy w roku 2016/2017 dzieci 5-letnie powinny otrzymać informację o gotowości szkolnej? Czym jest tzw. punktualność zdarzeń i jak ocenić przygotowanie dziecka do sprostania wymaganiom szkolnym?
Dynamika rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym sprawia, że dokonane jesienią obserwacje są niewystarczające w ocenie gotowości szkolnej, gdyż nie odzwierciedlają osiągnięć rozwojowych po kilku miesiącach edukacji. Ponowną obserwację należy przeprowadzić w kwietniu – jej wyniki mogą stanowić wskazanie do przeprowadzenia pogłębionej diagnozy odroczenia obowiązku szkolnego.
W roku poprzedzającym rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole podstawowej należy objąć je diagnozą przedszkolną. Wstępną obserwację na potrzeby analizy gotowości szkolnej należy przeprowadzić w październiku lub listopadzie. Cały proces powinien przebiegać pod kontrolą dyrektora.
Sposób przekazania informacji rodzicom o wynikach wstępnej analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole powinien być uregulowany wewnętrznie. Jeśli w przedszkolu nie ma praktyki przekazywania wstępnej diagnozy na piśmie, rodzice nie mogą wymagać sporządzenia takiego dokumentu.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.