W jaki sposób dostosować metody pracy do potrzeb dzieci neuroatypowych w edukacji włączającej?
Edukacja włączająca to systemowe i wielowymiarowe podejście do procesu kształcenia, w którym priorytetem jest dostosowanie wymagań edukacyjnych i warunków nauki do potrzeb i możliwości wszystkich uczniów. W tym kontekście uczeń jest pełnoprawnym uczestnikiem procesu edukacyjnego niezależnie od tego, jakie są jego trudności i ograniczenia. Dziecko neuroatypowe w edukacji włączającej nie jest traktowane indywidualnie, ale jako część grupy. A metody należy dostosować do realnych potrzeb grupy, na które składają się często odmienne potrzeby jej członków. Co warto wziąć pod uwagę przy opracowywaniu metod pracy?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest neuroatypowość?
- Na czym polega koncepcja neuroróżnorodności?
- Jak przeprowadzić indywidualne badanie zasobów i deficytów?
- Dlaczego warto wykazać się elastycznością w poszukiwaniu rozwiązań?
- Na czym może polegać dbanie o różnorodne role w grupie?
- Dlaczego warto korzystać ze wsparcia innych nauczycieli i specjalistów?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.