Aktualny

Metody terapii i wczesnej stymulacji małego dziecka z symptomami zaburzeń ze spektrum autyzmu

Katarzyna Lewandowska-Staroń

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Data aktualizacji dokumentu: 5 lipca 2024
  Metody terapii i wczesnej stymulacji małego dziecka z symptomami zaburzeń ze spektrum autyzmu

Terapeuci, specjaliści, lekarze pracujący z dzieckiem z symptomami zaburzeń ze spektrum autyzmu stosują zróżnicowane metody stymulacji. Ich skuteczność jest potwierdzona lub częściowo potwierdzona badaniami naukowymi. Wybór i zastosowanie danej metody zależą od trudności, zaburzeń, potrzeb danego dziecka. W artykule przedstawiono najpopularniejsze metody wczesnej interwencji, które pozwalają w różnym stopniu na stymulowanie i podnoszenie rozwoju oraz poprawienie komfortu funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu, w tym małych dzieci.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są najpopularniejsze metody stosowane w Polsce do stymulacji dzieci z ASD?
  • Co to jest Denwerowski Model Wczesnego Startu (ESDM) i jak działa?
  • Na czym polega metoda Son-Rise i jak wpływa na rozwój dziecka?
  • Jak metoda DIR/Floortime wspiera rozwój społeczno-komunikacyjny dzieci z ASD?
  • Czym charakteryzuje się metoda 3i i dlaczego jest skuteczna?
  • Jakie są zalety i wady programu TEACCH?
  • Na czym polega Stosowana Analiza Zachowania (ABA)?
  • W jaki sposób metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) wpływa na koordynację ruchową dziecka?
  • Dlaczego kontakt cielesny jest kluczowy w metodzie Wymuszonego Kontaktu (holding therapy)?
  • Jak terapia logopedyczna wspiera dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu?
  • Jakie inne metody mogą wspierać terapię dzieci z całościowym zaburzeniem rozwoju?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Katarzyna Lewandowska-Staroń

Autor: Katarzyna Lewandowska-Staroń

Pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo – wychowawczy.
Słowa kluczowe:
spektrum autyzmu
Numer 133 Sierpień/Wrzesień 2024 r.
Dodano: 26.08.2024

Numer 133 Sierpień/Wrzesień 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin