Aktualny

Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością ruchową w przedszkolu ogólnodostępnym?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 11 września 2023
Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością ruchową w przedszkolu ogólnodostępnym?

Dziecko w okresie przedszkolnym uwielbia być w ruchu. Eksploruje świat całym sobą, wykorzystuje do tego wszystkie zmysły i całą swoją energię. Ciało przedszkolaka rozwija swoje umiejętności z każdym dniem. Motoryka mała i duża są wysoko na liście priorytetów edukacji przedszkolnej. Przedszkolak powinien być coraz bardziej samodzielny, sprawny, skoordynowany. Przedszkole dostarcza do tego ogrom okazji – motorykę doskonalą zabawy ruchowe, gry zespołowe, różnorodne techniki plastyczne, sensoryczne. W jaki sposób w tym dynamicznym środowisku ma odnaleźć się kilkulatek z niepełnosprawnością ruchową? Jak go wesprzeć w przedszkolu ogólnodostępnym?

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Z jakimi rodzajami niepełnosprawności ruchowej najczęściej spotykają się nauczyciele w przedszkolach ogólnodostępnych?
  • Jakie informacje nauczyciel powinien zebrać od rodziców dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
  • Jakie emocje mogą towarzyszyć rodzicom dziecka z niepełnosprawnością?
  • Jak dostosować przestrzeń przedszkolną do potrzeb dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
  • Jak dostosować pomoce edukacyjne do specyficznych potrzeb dziecka?
  • Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
  • Jak pracować z grupą rówieśniczą, aby zapobiec wykluczeniu dziecka z niepełnosprawnością ruchową?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.
Dodano: 24.10.2024

Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin