Jak wspierać dziecko z niepełnosprawnością ruchową w przedszkolu ogólnodostępnym?
Dziecko w okresie przedszkolnym uwielbia być w ruchu. Eksploruje świat całym sobą, wykorzystuje do tego wszystkie zmysły i całą swoją energię. Ciało przedszkolaka rozwija swoje umiejętności z każdym dniem. Motoryka mała i duża są wysoko na liście priorytetów edukacji przedszkolnej. Przedszkolak powinien być coraz bardziej samodzielny, sprawny, skoordynowany. Przedszkole dostarcza do tego ogrom okazji – motorykę doskonalą zabawy ruchowe, gry zespołowe, różnorodne techniki plastyczne, sensoryczne. W jaki sposób w tym dynamicznym środowisku ma odnaleźć się kilkulatek z niepełnosprawnością ruchową? Jak go wesprzeć w przedszkolu ogólnodostępnym?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Z jakimi rodzajami niepełnosprawności ruchowej najczęściej spotykają się nauczyciele w przedszkolach ogólnodostępnych?
- Jakie informacje nauczyciel powinien zebrać od rodziców dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
- Jakie emocje mogą towarzyszyć rodzicom dziecka z niepełnosprawnością?
- Jak dostosować przestrzeń przedszkolną do potrzeb dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
- Jak dostosować pomoce edukacyjne do specyficznych potrzeb dziecka?
- Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
- Jak pracować z grupą rówieśniczą, aby zapobiec wykluczeniu dziecka z niepełnosprawnością ruchową?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.