Aktualny

Znaczenie kącików zainteresowań w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 30 października 2023
Znaczenie kącików zainteresowań w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Przedszkole to czas intensywnego poznawania świata z różnych stron. Kilkulatki obserwują wszystko, co się w wokół nich dzieje. Z radością naśladują dorosłych, próbując odtworzyć różne czynności. Chcą poczuć się samodzielne, skuteczne, więc próbują nowych rzeczy. Przedszkolna sala to dla nich prawdziwa dżungla doświadczeń. Dorosły widzi głównie kolorowe mebelki, stoliczki, krzesełka i zabawki. Dziecięce oko widzi znacznie więcej – dostrzega pole do budowania w wyobraźni różnych światów. Dlatego też tworzenie kącików w przedszkolu jest jednym z warunków skutecznej realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Jak zorganizować salę, by kąciki tematyczne pomagały w rozwoju? Dowiedz się, jak wygląda odpowiednio zorganizowany kącik i jakie produkty warto go wyposażyć. Sprawdź, które umiejętności wymienione w podstawie programowej dzieci mogą nabywać w wyznaczonych strefach. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest kącik zainteresowań w przedszkolu?
  • Jakie znaczenie w rozwoju dziecka ma swobodna zabawa?
  • Jaką rolę w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego odgrywają kąciki tematyczne?
  • Rozwój których umiejętności i kompetencji wspierają poszczególne kąciki?
  • Co może znaleźć się w poszczególnych kącikach przedszkolnych?
  • Jakie są podstawowe zasady aranżacji kącików zainteresowań w przedszkolu?
  • Jakie kąciki zainteresowań organizować, aby wspierać realizację podstawy programowej?
  • Dlaczego warto wspólnie z dziećmi opracować regulamin kącika?

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 133 Sierpień/Wrzesień 2024 r.
Dodano: 26.08.2024

Numer 133 Sierpień/Wrzesień 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin