Aktualny
Zobacz inne wersje:

Znaczenie kącików zainteresowań w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 21 kwietnia 2025
Znaczenie kącików zainteresowań w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Kąciki zainteresowań w przedszkolu są przestrzenią, która wspiera rozwój dzieci, pozwalając na odkrywanie pasji i rozwijanie ciekawości. Poprzez zabawę, dzieci rozwijają swoje zdolności twórcze, intelektualne oraz społeczne. Każdy kącik, dostosowany do wieku i potrzeb dzieci, stwarza warunki do nauki przez doświadczenie i interakcje z otoczeniem. Kącik przyrodniczy jest jednym z kluczowych elementów, który rozwija w dzieciach zainteresowanie naturą. Dzieci mogą tam obserwować rośliny, hodować je, badać zwierzęta, a także prowadzić eksperymenty związane z naturą. To przestrzeń, która pobudza ciekawość, uczy odpowiedzialności za rośliny i zwierzęta oraz pomaga zrozumieć procesy przyrodnicze. Dzięki temu dzieci uczą się nie tylko o naturze, ale również o ochronie środowiska i proekologicznych postawach. 

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest kącik zainteresowań w przedszkolu.
  • Jakie znaczenie w rozwoju dziecka ma swobodna zabawa.
  • Jaką rolę w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego odgrywają kąciki tematyczne.
  • Rozwój których umiejętności i kompetencji wspierają poszczególne kąciki.
  • Co może znaleźć się w poszczególnych kącikach przedszkolnych.
  • Jak zorganizować kącik przyrody.
  • Co powinno być w kąciku przyrodniczym. 
  • Jakie kąciki zainteresowań organizować, aby wspierać realizację podstawy programowej.
  • Dlaczego warto wspólnie z dziećmi opracować regulamin kącika.

Pozostało jeszcze 96% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 142 - Maj/Czerwiec 2025 r.
Dodano: 17.05.2025

Numer 142 - Maj/Czerwiec 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin