Aktualny

Skład komisji obserwującej zajęcia awansującego nauczyciela

Autor: Anna Król

Data aktualizacji dokumentu: 2 kwietnia 2025
Przebieg obserwacji zajęć - przygotowanie do zawodu nauczyciela

Obserwacja zajęć w okresie przygotowania do zawodu to kluczowy moment w karierze każdego nauczyciela. To właśnie podczas tych zajęć ocenia się umiejętności dydaktyczne oraz gotowość do samodzielnej pracy w klasie. Zajęcia pokazowe, przeprowadzane w obecności specjalistycznej komisji, stanowią ważny etap procesu awansu zawodowego, który wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale i możliwościami rozwoju. W naszym artykule dowiesz się, jak przebiega ten proces, kto wchodzi w skład komisji oceniającej, jakie wymagania należy spełnić oraz jak skutecznie przygotować się do tej ważnej chwili. Zachęcamy do lektury, aby poznać szczegóły i przygotować się do tego kluczowego etapu w karierze nauczyciela!

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kto może wchodzić w skład komisji oceniającej zajęcia nauczyciela odbywającego przygotowanie do zawodu.
  • Jakie są kluczowe wymagania, które nauczyciel musi spełnić, aby uzyskać awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
  • Czego nauczyciel uczy się i jakie zadania realizuje w okresie przygotowania do zawodu.
  • Jak przebiegają obserwacje zajęć nauczyciela, jakie osoby mogą brać w nich udział i jakie wymagania muszą spełnić.
  • Jak wygląda pierwsza obserwacja, co się ocenia i co się dzieje po przeprowadzeniu tych zajęć.
  • Co zrobić w przypadku, gdy w przedszkolu brakuje nauczyciela dyplomowanego, który prowadzi te same zajęcia co nauczyciel początkujący.
  • Jakie zadania pełni doradca metodyczny i jak można go zaangażować w proces awansowania nauczyciela.
  • Jak wygląda druga obserwacja zajęć, jakie osoby powinny brać w niej udział oraz czym różni się od pierwszej obserwacji.
  • Jak komisja ocenia przeprowadzone zajęcia, na co zwraca uwagę podczas omawiania wyników i jakich aspektów pracy nauczyciela dotyczy ocena.
  • Jak przygotować się do rozmowy z komisją, jakie zagadnienia będą poruszane, w tym metody nauczania i indywidualizacja pracy z uczniami.

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.

Autor: Anna Król

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, autorka szeregu publikacji poświęconej tematyce prawa administracyjnego i prawa pracy, współautorka komentarzy do ustawy o systemie oświaty i wielu publikacji z tego zakresu. Wykładowca akademicki, wieloletni pracownik administracji publicznej, w tym organu nadzoru pedagogicznego, zastępca przewodniczącego wspólnej komisji dyscyplinarnej dla członków korpusu służby cywilnej, przez 5 lat pełniła funkcję zastępcy rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli, nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych, od ponad 10 lat prowadzi zajęcia, szkolenia i kursy, współpracując ze szkołami wyższymi i placówkami doskonalenia nauczycieli.
Wydanie nr 140 Kwiecień 2025 r.
Dodano: 19.03.2025

Wydanie nr 140 Kwiecień 2025 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin