Numer 129 Kwiecień/Maj 2024 r.

Okres przedszkolny to czas, w którym rozwój emocjonalny i społeczny jest ściśle związany z rozwojem fizycznym. Ciało kilkulatka to prawdziwy magazyn jego przeżyć. Stres objawia się spięciem mięśni, bólami brzucha, bólami głowy, nudnościami. Jakość rozwoju fizycznego warunkuje rozwój wielu kompetencji. Dzieci, które mają kłopot z koordynacją wzrokowo-ruchową doświadczają trudności w nauce czytania i pisania. Im mniej świadome są swojego ciała, tym trudniej im wyrażać emocje werbalnie, nie poprzez zachowanie i zgłaszane symptomy. Praca z ciałem małych dzieci, zwłaszcza tych, które doświadczają trudności rozwojowych i emocjonalnych, to ważny czynnik ich rozwoju. Sprawdzone narzędzia znajdziemy w Metodzie Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer






