Zdarza się, że rodzicie zaniepokojeni tym, co o pobycie w przedszkolu opowiada dziecko, składają skargę dotyczącą zachowania nauczyciela lub innego pracownika. Dyrektor przedszkola w żadnym razie nie może zignorować takiej skargi. Jeżeli jednak okaże się, że oskarżenie jest bezpodstawne, dyrektor musi zawiadomić rodziców o sposobie załatwienia sprawy.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Przestrzeganie zasad odbioru i właściwej rejestracji korespondencji przychodzącej do przedszkola to częsty problem w wielu placówkach. Dlatego podpowiadamy, jak postępować z korespondencją przedszkolną. Wyjaśniamy również, w jakim terminie rozpatrywać sprawy takie jak odpowiedź na pismo czy skargę.
Postępowanie z korespondencją przedszkolną − zasady obowiązują od momentu doręczenia
Rodzice mają prawo do złożenia skargi na nauczyciela, a Twoim obowiązkiem jest jej rozpatrzenie, czyli zbadanie problemu i zajęcia stanowiska w zgłoszonej sprawie. Sprawdź, jakie czynności należy podjąć w takiej sytuacji i dowiedz się, jakie konsekwencje grożą Ci w przypadku niepodjęcia jakichkolwiek działań.
Skarga na nauczyciela lub innego pracownika przedszkola, która jest niepodpisana i nie zawiera danych oraz adresu osoby wnoszącej, nie musi być rozpoznawana przez dyrektora przedszkola. Jeżeli jednak zarzuty są poważne lub nie zdarzają się po raz pierwszy, warto przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Dowiedz się, których skarg nie należy pozostawiać bez rozpoznania.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.