Zakończenie działalności przedszkola w trakcie roku budżetowego wiąże się z koniecznością rozliczenia dotacji otrzymanej od jednostki samorządu terytorialnego. W praktyce pojawia się pytanie, co w sytuacji, gdy po likwidacji placówki następuje aktualizacja wysokości dotacji (np. po zmianie danych w PKD) – czy możliwe jest wyrównanie lub obowiązek zwrotu części środków, gdy przedszkole już nie funkcjonuje.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Organ prowadzący niepubliczne przedszkole w razie likwidacji ma obowiązek przekazania dokumentacji przebiegu nauczania do kuratorium oświaty. Przepisy nie precyzują jednak, jakie dokładnie dokumenty trzeba przekazać. Sprawdź, jakie dokumenty przekazać do kuratorium w przypadku likwidacji przedszkola niepublicznego. Dowiedz się, gdzie szukać szczegółowych zasad obowiązujących w danym województwie.
Podpisana przez Prezydenta ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw daje kuratorowi oświaty narzędzia do likwidacji niepublicznych przedszkoli i szkół także w trakcie roku szkolnego. Dyrektor lub osoba prowadząca, która nie wykona polecenia kuratora, musi liczyć się z decyzją o wykreśleniu przedszkola z ewidencji. Sprawdź szczegół i dowiedz się, jak nowelizacja wpłynie na niepubliczne placówki wychowania przedszkolnego.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.