IPET jest opracowywany zgodnie z potrzebami konkretnego ucznia niezależnie od etapu edukacyjnego. Szczegółowa zawartość programu również będzie zależna od specyfiki funkcjonowania konkretnego dziecka. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę na spotkaniu zespołu nauczycieli, którzy tworzą IPET.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Zdarza się, że w trakcie roku szkolnego rodzic po ponownej diagnozie dziecka w poradni dostarcza do przedszkola nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dowiedz się, czy oznacza to konieczność opracowania nowego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz czy nowe orzeczenie uchyla poprzednie.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny nie jest dokumentem przekazywanym w razie przeniesienia dziecka do innej placówki. Nie może jednak odmówić wydania go rodzicom, oni z kolei mogą przekazać go nowemu dyrektorowi. Czy wykorzystanie IPET z poprzedniego przedszkola jest dopuszczalne?
Dla dziecka niepełnosprawnego objętego wychowaniem przedszkolnym, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, powinien być opracowany, w określonym przepisami trybie, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Za jego przygotowanie odpowiedzialny jest zespół nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem.
Nowe rozporządzenie umożliwia organizowanie kształcenia dzieci niepełnosprawnych aż w 6 formach wychowania przedszkolnego. Obowiązujące przepisy pozwalają, za zgodą organu prowadzącego, na zachowanie statusu oddziału integracyjnego w sytuacji spadku liczby dzieci niepełnosprawnych w trakcie roku szkolnego.
Przepisy nie wskazują wzoru indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, jednak dokładnie określają jego zawartość. Przedszkole może więc przyjąć najbardziej praktyczny dla osób pracujących w zespole sposób i formę opracowania programu. Ważne, by znalazły się w nim wskazane w przepisach wymagania.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.