indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)

Rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych a IPET – czy przedszkole musi go opracować?

Przedszkole nie ma możliwości wyegzekwowania od rodziców, ze dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego będzie uczęszczało na zajęcia rewalidacyjne. Rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych nie zwalnia jednak dyrektora przedszkola z realizacji obowiązków wynikających z dostarczenia do przedszkola orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W szczególności zaś nie oznacza, że zespół nauczycieli może odstąpić do dokonania WOPFU i opracowania IPET. Sprawdź,  czym pamiętać, gdy rodzice nie chcą korzystać z rewalidacji w przedszkolu.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy przedszkole musi opracować IPET, nawet jeśli rodzice rezygnują z zajęć rewalidacyjnych dla  dziecka?
  • Jakie obowiązki ma przedszkole wobec dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, gdy rodzice nie zgadzają się na zajęcia rewalidacyjne?
  • W jaki sposób rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych wpływa na realizację indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego w przedszkolu?
  • Jakie inne formy wsparcia musi zapewnić przedszkole dla dziecka z niepełnosprawnością, jeśli nie są realizowane zajęcia rewalidacyjne?
  • Jakie kroki powinno podjąć przedszkole, jeśli rodzice zrezygnują z zajęć rewalidacyjnych, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi konsekwencjami prawnymi?
  • Czy przepisy dotyczące organizacji kształcenia specjalnego obowiązują również przedszkola niepubliczne?