Logopeda, psycholog i pedagog specjalny w przedszkolu realizują dziś wiele form wsparcia — od diagnozy i konsultacji po zajęcia terapeutyczne. Powraca więc pytanie: jakie dzienniki prowadzić i co w nich wpisywać, by dokumentacja była kompletna i bezpieczna na kontrolę? Porządkujemy zasady: specjalista prowadzi dwa odrębne dzienniki — dziennik czynności (diagnozy, konsultacje, obserwacje, praca zespołów, działania środowiskowe) oraz dziennik zajęć, jeśli realizuje zajęcia terapeutyczne/rewalidacyjne indywidualne lub grupowe. Podpowiadamy też, jak rozgraniczać wpisy, powiązać je z planem wsparcia i uniknąć duplikacji danych.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Nauczyciele prowadzący zajęcia z dziećmi objętymi kształceniem specjalnym mają obowiązek prowadzenia dokumentacji, z której wynika realizowanie zadań przedszkola w tym zakresie. W przypadku zajęć rewalidacyjnych prowadzone są dzienniki zajęć rewalidacyjnych. Sprawdź szczegóły.
Specjaliści prowadzą dwa rodzaje dzienników. O tym, jakie dane należy do nich wpisywać stanowią przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Upewnij się, jak specjalista powinien wypełniać swoje dzienniki w przypadku nieobecności ucznia na zajęciach.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.