Rodzaj zajęć rewalidacyjnych, ich forma i wymiar muszą odpowiadać indywidualnym potrzebom rozwojowym i edukacyjnym dziecka z niepełnosprawnością. Organizacja zajęć musi być ponadto dostosowana do jego możliwości psychofizycznych. Czy zawsze powinny być organizowane indywidualnie? Coraz częściej przedszkola rozważają organizowanie zajęć rewalidacyjnych zespołowo. Sprawdź, na jakie rozwiązania pozwalają przepisy. Czy rewalidacja co do zasady zawsze musi być indywidualna?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Według aktualnej podstawy programowej dzieci niepełnosprawnych oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nie dotyczy przygotowanie do posługiwania się językiem obcym. Czy to oznacza, że nie powinny one uczestniczyć w zajęciach językowych? Kto o tym decyduje i jak pomóc wychowankom w zdobywaniu kompetencji komunikacyjnych mimo niepełnosprawności?
Legitymacje przedszkolne są wydawane tylko dla dzieci z niepełnosprawnością. Błędne jest jednak przekonanie, że przysługuje ona tylko dzieciom odbywającym roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Legitymację wydaje się dzieciom z orzeczeniem, które korzystają z wychowania przedszkolnego – również poniżej szóstego roku życia.
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego do dyrektorów przedszkoli zgłaszają się rodzice, którzy proszą o wydanie legitymacji przedszkolnych. Należy pamiętać, że legitymacje te nie są wydawane wszystkim, a jedynie dzieciom z niepełnosprawnością. Poznaj zasady wydawania legitymacji przedszkolnych.
Możliwość zwiększenia liczby dzieci niepełnosprawnych w grupie w przedszkolu niepublicznym zależy od tego, czy przedszkole otrzymuje dotację z budżetu gminy.
Od 1 września 2017 r. przepisy dotyczące organizacji przedszkola wynikać będą z nowego rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli. Przeprowadziliśmy dokładną analizę rozporządzenia z 17 marca 2017 r. – sprawdź co się zmieniło w stosunku do poprzedniego stanu prawnego i zacznij wdrażać nowe regulacje, aby przygotować przedszkole na rozpoczęcie nowego roku szkolnego.
Do przedszkola przyjęto dziecko posiadające orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie czynności musisz podjąć, jeżeli w orzeczeniu poradnia psychologiczno-pedagogiczna wskazuje potrzebę nauczyciela wspomagającego? Kto decyduje o zatrudnieniu dodatkowego nauczyciela?
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.