Zatrudnianie pracownika na stanowisko sekretarki/sekretarza w przedszkolu należy do wyłącznej kompetencji dyrektora. Nieprawidłowe jest wprowadzanie wymogów w zakresie uzyskania zgody organu prowadzącego na nawiązanie stosunku pracy.
Wybór zajęć, nauczycieli i obszarów ich pracy, które zostaną poddane obserwacji, należą do dyrektora. Do jego zadań zalicza się także opracowanie procedur obserwacji i powiadomienie o nich grona pedagogicznego.
Zarówno wywieszone ogłoszenie, jak i zapisy w regulaminie przedszkola stwierdzające, że za rzeczy pozostawione w szatni w czasie zajęć przedszkole nie odpowiada, nie mają żadnej mocy prawnej. Nie zwalniają one także z odpowiedzialności dyrektora przedszkola, zarówno publicznego, jak i niepublicznego.
Dyrektor gminnego przedszkola nie może pełnić funkcji radnego w gminie, której podlega jego placówka. Dotyczy go także szereg zakazów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeśli naruszy te przepisy, zostaje odwołany ze stanowiska kierowniczego.
Organ prowadzący przedszkole, aby umożliwić dyrektorowi realizację nałożonych na niego zadań, może obniżyć mu tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć pensum w zależności od wielkości i typu placówki lub zwolnić go z realizacji tych zadań.
Nie ma gotowego i uniwersalnego narzędzia do badania realizacji podstawy programowej. Sposób monitorowania zależy od decyzji dyrektora. Analiza realizacji podstawy programowej powinna jednak dotyczyć nie tylko wymaganych treści, ale także postulowanych celów ogólnych.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.