Autor: Natalia Perek
Data aktualizacji dokumentu: 2 maja 2025
Choć pomoc psychologiczno-pedagogiczna kojarzy się głównie ze wsparciem w trudnościach, to jednym z jej ważnych celów jest również rozwój dziecięcych zasobów. Przykładem tego typu aktywności są zajęcia rozwijające uzdolnienia. Celem zajęć jest rozwijanie uzdolnień, zainteresowań i kreatywności dzieci oraz ich wrodzonych możliwości poprzez różnorodną aktywność.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są zasady organizowania zajęć rozwijających uzdolnienia w przedszkolu.
- Co można zaproponować w ramach zajęć rozwijających uzdolnienia.
- Czym są metody aktywizujące.
- Jak dokumentować zajęcia rozwijające uzdolnienia.
- Dlaczego zajęcia rozwijające uzdolnienia są ważne z perspektywy psychologa.
|
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Autor: Natalia Perek
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.
Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.