Przedszkola prowadzące wczesne wspomaganie rozwoju dzieci powołują zespoły, których członkowie pracują z dziećmi posiadającymi opinię o potrzebie wwr. W praktyce pojawia się pytanie, ile zespołów należy powołać, gdy w przedszkolu jest kilkoro dzieci, które powinny zostać objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju. Czy dyrektor powinien powołać kilka zespołów wczesnego wspomagania rozwoju, czy raczej wydaje jedno zarządzenie powołujące jeden zespół?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Dziecko uczęszczające na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, może być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju. Należy pamiętać, że zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to zupełnie odrębne formy wsparcia. Są one realizowane niezależnie od siebie, a korzystanie z jednej nie wyklucza udziału w drugiej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
To, że w danym przedszkolu są organizowane zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, nie oznacza, że można na nie zapisać każde dziecko uczęszczające do tego przedszkola. Najczęstszym powodem odmowy jest oczywiście brak wolnych miejsc. Trzeba pamiętać, aby w statucie uwzględnić zasady i sposób informowania rodziców o braku możliwości realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka może być organizowane w przedszkolach i szkołach zatrudniających kadrę posiadającą kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania pokreślonych w rozporządzeniu MEN z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. oraz w rozporządzeniu MEN z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci Sprawdź, czy specjaliści muszą posiadać dodatkowo kwalifikacje zgodne z rodzajem niepełnosprawności dziecka.
Sprawdź czy dziecko 5-letnie może być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Ustalając statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych na potrzeby dotacji, należy wziąć pod uwagę to, ile jest dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju i dzieci – uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Niezależnie od tego, czy dziecko dołączy do zajęć wczesnego wspomagania rozwoju na początku czy w trakcie miesiąca – organ dotujący ma obowiązek wypłacić na ten cel dotację. Dotację wylicza się bowiem na bazie podstawy, którą stanowi dziecko korzystające z pomocy placówki prowadzącej WWRD, niezależnie od tego, w którym dniu miesiąca stało się uczestnikiem zajęć.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.