Zalecenie zorganizowania dla dziecka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych zwykle nie budzi wątpliwości wśród dyrektorów i nauczycieli. Zdarza się jednak, że poradnia wskazuje na konieczność prowadzenia terapii pedagogicznej. Wówczas pojawia się pytanie – czym się różnią zajęcia korekcyjno-kompensacyjne od terapii pedagogicznej? Sprawdź, czy są to te same zajęcia o różnych nazwach czy raczej dwa różne rodzaje zajęć specjalistycznych? W niniejszym artykule ekspert wyjaśnia czy istnieje różnica pomiędzy zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi a zajęciami z terapii pedagogicznej prowadzonymi w przedszkolu.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Jednym z najważniejszych zadań współczesnego wychowania przedszkolnego jest możliwe wczesne zaobserwowanie zaburzeń, odchyleń od norm rozwoju, a co za tym idzie czynników i przyczyn trudności dzieci w uczeniu się, ponieważ pozwala to zminimalizować, albo wykluczyć w przyszłości ryzyko niepowodzeń szkolnych (nie tylko edukacyjnych). Przyczyny tych trudności są często złożone i mają różne źródła, dlatego tak istotna jest wczesna profilaktyka, diagnoza i możliwie szybkie rozpoczęcie pracy terapeutycznej z dzieckiem w postaci terapii pedagogicznej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W tym artykule nasz ekspert wyjaśnia, czy istnieje różnica pomiędzy zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi a zajęciami z terapii pedagogicznej prowadzonymi w przedszkolu.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.