Wspomaganie wewnętrzne nauczycieli w realizacji ich zadań spoczywa na dyrektorze przedszkola. To zadanie jest częścią jego obowiązków wykonywanych w ramach nadzoru pedagogicznego. Wspomaganie jest jedną z dwóch form nadzoru, które dyrektor powinien uwzględnić w planie nadzoru pedagogicznego.
W artykule przeczytasz m.in.:
Jak przeprowadzić diagnozę pracy przedszkola
W jaki sposób przeprowadzona diagnoza powinna pomóc dyrektorowi i nauczycielom w ustaleniu potrzeb przedszkola
Jak ocenić potrzeby szkoleniowe przedszkola i nauczycieli
Jakie działania rozwojowe podjąć
Do kogo należy ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola
Nieprzewidziane okoliczności mogą skutkować powstaniem w trakcie roku szkolnego wolnych godzin, które dyrektor powinien odpowiednio rozdysponować. Należy pamiętać, że najpierw trzeba dopełnić etaty pracowników, którym ograniczono zatrudnienie, a dopiero potem, w razie potrzeby, przydzielić godziny ponadwymiarowe albo zatrudnić nowych nauczycieli.
Jeśli przedszkole funkcjonuje przez cały rok, nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni powinni wykorzystać urlop w trakcie roku szkolnego. Gdy frekwencja w placówce jest niższa, dyrektor może zaplanować opiekę dla łączonych grup dzieci. Innym rozwiązaniem jest przydzielenie godzin ponadwymiarowych lub doraźnych zastępstw. Umożliwi to wykorzystanie urlopów bez szkód dla wychowanków.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.