Nowy system awansu zawodowego i równoległe częściowe stosowanie poprzednich przepisów wywołują sporo zamieszania. Jednym z problemów jest ustalenie, na jakich zasadach nauczyciel kontraktowy ma uzyskiwać stopień nauczyciela mianowanego. Przypominamy, że do nauczyciela kontraktowego stosuje się jeszcze stare zasady, a to oznacza, że aby rozpocząć staż na stopień nauczyciela mianowanego, musi złożyć wniosek.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Od 1 września 2018 r. zmieniają się przepisy dotyczące awansu zawodowego nauczyciela na stopień nauczyciela kontraktowego. W przypadku nauczycieli, którzy rozpoczęli staż lub kontynuują postępowanie na wyższy stopień 1 września 2018 r., staż i postępowanie odbywają się na dotychczasowych zasadach, czyli obowiązujących przed 1 września 2018 r.
Dodatek na zagospodarowanie przysługuje po spełnieniu ściśle określonych przesłanek. Najwięcej trudności w badaniu ich spełnienia sprawia podjęcie pierwszej pracy zawodowej w życiu w szkole. W artykule wyjaśniamy, jak rozumieć pojęcia „pierwsza praca zawodowa w życiu” oraz „szkoła”, a także jak postąpić, jeżeli już po wypłaceniu zasiłku okazało się, że nauczyciel nie spełniał wymagań niezbędnych do jego otrzymania.
Przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej z nauczycielem ubiegającym się o stopień nauczyciela kontraktowego dyrektor przedszkola powinien zadbać o przygotowanie druków usprawniających pracę komisji oraz zaplanować przebieg posiedzenia i dążyć do tego, aby odbywało się zgodnie ze scenariuszem.
Okres stażu nauczyciela stażysty upływa na ogół 31 maja. Następnie rozpoczyna się kolejny etap uzyskiwania stopnia awansu nauczyciela kontraktowego: przygotowanie sprawozdania, uzyskanie oceny dorobku zawodowego, wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.