Dążąc do ograniczenia ilości dokumentów gromadzonych w postaci papierowej, wielu dyrektorów rozważa prowadzenie w formie elektronicznej dokumentacji związanej z kształceniem specjalnym. Sprawdź, czy IPET i WOPFU mogą mieć jedynie postać elektroniczną?
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Dzienniki elektroniczne są coraz bardziej powszechne również w przedszkolach. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice zwracają uwagę na korzyści wynikające z ich prowadzenia – łatwość prowadzenia wymaganej dokumentacji, szybko dostęp do potrzebnych informacji, ułatwiona komunikacja z rodzicami. Niektórzy dyrektorzy chcieliby wprowadzić dziennik elektroniczny w trakcie roku szkolnego. Sprawdzamy czy to możliwe.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W ostatniej dekadzie w szkołach podstawowych standardem stały się dzienniki elektroniczne. Szczególnie w ostatnim czasie pandemii widać wyraźnie jak ważne są wygodne narzędzia cyfrowe, wspierające komunikację, rozliczenia, czy realizację zajęć. Teraz przychodzi czas na podobne upowszechnienie dzienników elektronicznych wychowaniu przedszkolnym. Wygodna aplikacja obsługująca przedszkole i żłobek buduje nowoczesny wizerunek placówki lub samorządu oraz daje szereg korzyści dla pracowników wydziałów oświaty, dyrektorów, nauczycieli i rodziców.
Sprawdź, czy oddział przedszkolny może wprowadzić dziennik elektroniczny na tej samej zasadzie co szkoła podstawowa i czy wymagana jest do tego zgoda organu prowadzącego.
Sprawdź, czy przepisy zezwalają na wprowadzenie dziennika elektronicznego w przedszkolu niepublicznym.
Nadrabianie zaległości związanych z wypełnianiem i porządkowaniem prowadzonej dokumentacji w czasie kwarantanny lub izolacji może przynieść dla nauczyciela negatywne konsekwencje – szczegóły w artykule.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.