Organ prowadzący ma prawo wglądu w dokumentację dotyczącą pracowników przedszkola w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności nadzoru w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Powinien przy tym wskazać cel i podstawę żądania udostępnienia dokumentów, a także podstawę ich przetwarzania zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych.
Tylko dokumenty składane do akt osobowych po 1 stycznia 2019 r. wymagają potwierdzenia przez dyrektora przedszkola lub upoważnioną osobę za zgodność z dokumentem przedstawionym przez pracownika. Dokumentów włączonych do akt wcześniej nie trzeba potwierdzać i uzupełniać o adnotację „za zgodność z oryginałem” .
Nowe przepisy o dokumentacji pracowniczej zobowiązują dyrektora przedszkola do poinformowania pracownika o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej w przypadku upływu okresu jej przechowywania oraz poprzedniej postaci tej dokumentacji w przypadku zmiany postaci jej prowadzenia i przechowywania. A kto w praktyce ma prawo tę dokumentację odebrać?
Przepisy nie określają gdzie powinna być przechowywana dokumentacja pracownicza. Należy jednak zabezpieczyć ją przed uszkodzeniem, zniszczeniem i dostępem osób nieuprawnionych. Dobrym rozwiązaniem jest przeznaczenie na ten cel zamykanej na klucz szafy lub szuflady.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.