Aktualny
Rutyna a funkcjonowanie przedszkolne dziecka w spektrum autyzmu
Spektrum autyzmu charakteryzuje m.in. skłonność do ograniczonych, powtarzalnych i nieelastycznych wzorców zachowania, wzorców zainteresowań lub wzorców czynności. Dzieci z ASD często wymagają szczególnego podejścia do funkcjonowania w środowisku przedszkolnym. Rutyna i przewidywalność są kluczowe, ponieważ mogą pomóc mu poczuć się bezpiecznie i komfortowo w nowych sytuacjach. Z artykułu dowiesz się m.in. jakie znaczenie odgrywa rutyna w życiu przedszkolnym dziecka w spektrum autyzmu oraz poznasz sposoby jej wprowadzania.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest rutyna?
- Czym są wzorce zachowania, zainteresowań i czynności,o których mowa w ICD-11?
- W jaki sposób rutyna wpływa na poczucie bezpieczeństwa dziecka?
- Jak wprowadzić rutynę do codziennego funkcjonowania przedszkolnego dziecka z ASD?
- Jak radzić sobie z zakłóceniami w codziennej rutynie przedszkolaka?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Słowa kluczowe:
spektrum autyzmuPodobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 24.10.2024