Objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną bez orzeczenia i opinii poradni

Każde dziecko w przedszkolu może potrzebować wsparcia – niezależnie od tego, czy posiada opinię lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Dlatego obowiązkiem nauczycieli jest uważna obserwacja, szybka reakcja i podejmowanie adekwatnych działań pomocowych. Przepisy prawa oświatowego jasno określają, że pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być udzielana również dzieciom, które nie mają formalnych dokumentów z poradni. W artykule znajdziesz konkretne wskazówki, jak rozpoznać potrzeby ucznia, jak dokumentować działania oraz w jakich formach udzielać pomocy – tak, by była skuteczna i zgodna z przepisami.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
-
Jakie przesłanki kwalifikują dziecko do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną bez opinii lub orzeczenia.
-
Jakie są obowiązki nauczyciela w zakresie rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów.
-
Jakie informacje mogą posłużyć do identyfikacji trudności i potencjału dziecka.
-
Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej mogą być udzielane bez formalnej diagnozy z poradni.
-
Jak zorganizować wsparcie wewnątrz przedszkola i kiedy należy skierować dziecko do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
-
Jakie są zasady współpracy z rodzicami w procesie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
-
Jakie zadania i odpowiedzialność spoczywają na nauczycielach i specjalistach w zakresie wsparcia dzieci.
-
Jakie są podstawy prawne organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
