Od 28 listopada zmiany w ocenie pracy nauczycieli szkół i przedszkoli

W najnowszym rozporządzeniu Ministerstwo Edukacji zmieniającym zasady oceniania pracy nauczycieli dokonano istotnych modyfikacji, które mają przynieść większą przejrzystość i ukierunkowanie na rozwój zawodowy. Po pierwsze, dotychczasowe obowiązkowe kryteria oceny zostają zastąpione katalogiem kryteriów szczegółowych, w których szczególną wagę zyskuje wykorzystanie metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych. Ocenianie będzie więc obejmować nie tylko merytoryczną i metodyczną poprawność prowadzonych zajęć, lecz również sposób ich prowadzenia i dopasowanie do technologii edukacyjnych.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie nowe kryteria oceny pracy nauczycieli wprowadziło Ministerstwo Edukacji, w tym nacisk na metody aktywizujące i wykorzystanie technologii multimedialnych;
- W jaki sposób nauczyciele będą oceniani za analizowanie własnej pracy i wdrażanie wniosków w proces dydaktyczno-wychowawczy;
- Jak zmienił się system punktacji i co oznacza skala ocen 0–3 w praktyce;
- Jakie działania powinni podjąć dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli, aby przygotować się do nowych zasad oceniania.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer






