Aktualny

Jak zadbać o dzieci, które były świadkami wypadku w przedszkolu?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Data aktualizacji dokumentu: 18 września 2023
Jak zadbać o dzieci, które były świadkami wypadku w przedszkolu?

Bezpieczeństwo dzieci w grupie przedszkolnej to temat, który naprawdę potrafi spędzić sen z powiek wychowawcy. Jak zadbać o kilkuletnie, ogromnie ruchliwe i ciekawe świata istoty tak, by nikomu nic się nie stało? Narzędzi mamy sporo – dorośli do pomocy w sali, edukacja na temat bezpieczeństwa na spacerze w przestrzeni miejskiej, zabezpieczone meble, kryjówki na nożyczki, kleje etc. Nie sposób jednak przewidzieć wszystkiego. Czasem los po prostu płata figle. Jak postępować, jeżeli w przedszkolu już zdarzy się wypadek? W każdym przedszkolu powinna obowiązywać procedura postępowania w razie wypadku. Warto upewnić się, że uwzględnia ona nie tylko kroki postępowania dotyczące ofiary, ale wskazuje również, jak zadbać o dzieci, które były świadkami wypadku w przedszkolu.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie emocje towarzyszą dzieciom będącym świadkami wypadku?
  • Jakie kroki należy podjąć natychmiast po wypadku w przedszkolu?
  • Jak rozmawiać z dziećmi, które były świadkami wypadku?
  • Dlaczego wsparcie emocjonalne dla świadków jest tak ważne?
  • Kiedy po wypadku w przedszkolu warto zwrócić się o pomoc do psychologa dziecięcego?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeśli nie masz dostępu,

UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin

  • Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
  • Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi. Wielbicielka włóczęgi po lasach i polach.
Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.
Dodano: 24.10.2024

Numer 135 Październik/Listopad 2024 r.

Pokaż listę wydań

Testuj bezpłatnie Portal przedszkolny przez 48 godzin