preorientacja zawodowa

  Realizacja zadań związanych z preorientacją zawodową w przedszkolu

Realizacja zadań związanych z preorientacją zawodową w przedszkolu

W każdym przedszkolu należy realizować doradztwo zawodowe. O ile nie ma obowiązku opracowywania w tym celu odrębnego programu, o tyle nie jest to wykluczone. Zapoznaj się z propozycją programu doradztwa opracowanego specjalnie dla przedszkoli i dowiedz, w jaki sposób można prowadzić systematyczne działania ukierunkowane na wspieranie dzieci w procesie podejmowania świadomych decyzji edukacyjnych i zawodowych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego doradztwo zawodowe jest ważne już w przedszkolu?
  • Jakie są założenia i cele preorientacji zawodowej w przedszkolu?
  • Jakie działania można podjąć, aby wesprzeć dzieci w podejmowaniu świadomych decyzji edukacyjnych i zawodowych?
  • Kto powinien być zaangażowany w realizację programu doradztwa zawodowego w przedszkolu?
  • Jak można dostosować działania doradcze do potrzeb różnych grup – dzieci, rodziców i nauczycieli?
  • Czy program doradztwa zawodowego musi być realizowany wyłącznie podczas zajęć edukacyjnych?
  • Jakie metody i formy pracy sprawdzają się w poradnictwie zawodowym dla dzieci?
  • Jak weryfikować i ewaluować skuteczność działań związanych z preorientacją zawodową w przedszkolu?
  • Jakie korzyści przynosi systematyczna realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego dla dzieci?
  • Dlaczego warto zaangażować lokalne środowisko w realizację programu doradztwa zawodowego?
  • Jakie przepisy prawne regulują realizację zadań związanych z doradztwem zawodowym w przedszkolu?
  W salonie fryzjerskim. Scenariusz zajęć preorientacji zawodowej

W salonie fryzjerskim. Scenariusz zajęć preorientacji zawodowej

Scenariusz zajęć wpisuje się w zagadnienia związane preorientacją zawodową w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.  Scenariusz realizuje wszystkie obszary edukacyjne – fizyczny (mała motoryka, posługiwanie się narzędziami), społeczny (współpraca), emocjonalny (postawa empatii, szacunku, odpowiedzialności) i poznawczy (rozwijanie poczucia estetyki, ekspresja twórcza, komunikacja, rozumienie świata).