Przy zbieraniu oświadczeń o dochodach od pracowników, którzy ubiegają się o świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, wiele firm zamieszcza klauzulę o odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych informacji. Ale czy jest to naprawdę dobry pomysł? Jakie przepisy prawne dotyczą składania fałszywych oświadczeń? Co zrobić, jeśli oświadczenie jest nieprawdziwe? Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać odpowiedzi na te pytania i dowiedzieć się, jakie są konsekwencje prawne błędnych danych w oświadczeniu o dochodach.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Wiele przedszkoli i innych jednostek oświatowych, zarządzających Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), zmaga się z pytaniem, czy od pracowników ubiegających się o świadczenia socjalne należy wymagać zaświadczenia o dochodach z urzędów skarbowych, czy wystarczy oświadczenie o dochodach. Obie te opcje są przewidziane w przepisach, ale która z nich powinna zostać wybrana przez placówkę? Czy zaświadczenie z urzędu skarbowego jest konieczne, aby potwierdzić sytuację socjalną pracowników, czy też wystarczy samodzielne oświadczenie? A może przepisy ustawy o ZFŚS pozwalają na większą elastyczność w tym zakresie?
Pobierz:
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.