Dzieci z określonymi rodzajami niepełnosprawności nie uczestniczą w przygotowaniu do posługiwania się językiem obcym nowożytnym. Nie oznacza to jednak, że w przedszkolu specjalnym, do którego uczęszczają tylko dzieci z orzeczeniem, nie trzeba takich zajęć organizować. Sprawdź szczegóły.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym zostało uwzględnione w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Oznacza to, że prowadzenie zajęć językowych prowadzenie jest obowiązkowe i musi być realizowane w każdym przedszkolu w każdym oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej oraz wszystkich innych formach wychowania przedszkolnego.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.
Dzieci korzystające z wychowania przedszkolnego w punktach przedszkolnych realizują tę samą podstawę programową, co dzieci uczęszczające do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach. To oznacza, że także w punktach przedszkolnych konieczne jest zapewnienie dzieciom nauki języka obcego, a dokładniej – przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
Dokumentacja przebiegu pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi powinna być prowadzona w języku polskim – także w przedszkolach, w których część zajęć prowadzona jest w języku obcym. Czy oznacza to konieczność tłumaczenia na język polski tematów zajęć językowych? Sprawdź, na czym polega częsty błąd wykazywany podczas kontroli dokumentacji prowadzonej w przedszkolach.
Przygotowanie dziecka do posługiwania się językiem obcym to jeden z elementów realizacji podstawy programowej. Zdarza się jednak, że kilkulatki, ze względu na dwujęzyczność, biegle posługują się danym językiem obcym. Czy w takim przypadku można zwolnić dziecko z obowiązku uczęszczania na zajęcia językowe?
W odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym polegają na rozwijaniu ich ciekawości względem języków obcych oraz na poznawaniu innych kultur. Realizacja powyższych założeń powinna opierać się na kształtowaniu sprawności rozumienia ze słuchu oraz na nauce słownictwa. Najważniejszą formą pracy z dziećmi w tym zakresie mają natomiast być wszelkiego rodzaju zabawy i gry. W jaki sposób połączyć zabawę z nauką języka obcego w przedszkolu? Jakie podejście metodyczne i formy pracy są zalecane w edukacji przedszkolnej oraz jakimi zasadami powinni kierować się nauczyciele języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym? Poznaj odpowiedzi na te oraz inne pytania dotyczące praktycznych aspektów przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym.
Poznasz również przykłady metod i zabaw językowych mających na celu osłuchiwanie się dzieci z językiem obcym
Od 1 września 2017 r. wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola powinny uczestniczyć w zajęciach przygotowujących do nauki języka obcego nowożytnego. Zajęcia te nie powinny odbywać się w formie odrębnych godzin dydaktycznych, dlatego nie można powierzyć ich prowadzenia zewnętrznemu podmiotowi. Sprawdź, co zrobić, jeżeli w przedszkolu brakuje nauczycieli posiadających kwalifikacje do prowadzenia zajęć.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.