Rezygnacja ze wskazania proporcji zagospodarowania czasu na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego wywołała wątpliwości – przepisy nie precyzują bowiem, kiedy należy prowadzić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dowiedz się, czy od 1 września nadal mogą odbywać się w trakcie 5 godzin bezpłatnych zajęć, czy powinny być organizowane po lub przed godzinami realizacji podstawy?
Dyrektor przedszkola w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego obowiązany jest kontrolować prawidłowość realizacji podstawy programowej. W tym roku monitorowanie realizacji podstawy programowej może być trudniejsze niż w ubiegłych latach – dlatego proponujemy skorzystanie ze wskazówek dotyczących opracowania nowej procedury i zachęcamy do wykorzystania opracowanych narzędzi.
Od 1 września 2017 r. nauczyciele będą realizować nową podstawę programową, która diametralnie różni się od poprzedniej. W związku z tym na dyrektorze spoczywa obowiązek opracowania nowych narzędzi monitorowania, adekwatnych do zmodyfikowanych założeń realizacji procesu wychowania przedszkolnego. Skorzystaj ze wskazówek i sprawdź, które wykorzystywane dotąd narzędzia musisz zaktualizować, a które opracować na nowo.
Nie ma gotowego i uniwersalnego narzędzia do badania realizacji podstawy programowej. Sposób monitorowania zależy od decyzji dyrektora. Analiza realizacji podstawy programowej powinna jednak dotyczyć nie tylko wymaganych treści, ale także postulowanych celów ogólnych.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.