Przy opracowywaniu arkusza organizacji pracy przedszkola na rok szkolny 2024/2025 należy zwrócić uwagę na kilka nowości. Sprawdź o czym nie możesz zapomnieć przygotowując ten dokument i jakie terminy Cię przy tym obowiązują.
Z tego artykułu dowiesz się:
W wyniku nowelizacji rozporządzenia MEN z 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli zmienia się treść arkusza organizacyjnego. Arkusz nie będzie już zawierał wyodrębnienia nauczycieli przystępujących do postępowań ze względu na stopień awansu zawodowego. Sprawdź, kiedy należy wprowadzić zmiany.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Dowiedz się czy w przedszkolu publicznym prowadzonym przez spółkę z o.o. powinien być tworzony arkusz organizacyjny na każdy rok szkolny.
Obecne regulacje dotyczące zasad przekazywania arkusza organizacji przedszkola do zaopiniowania przez zakładowe organizacje związkowe budzi wątpliwości dotyczące tego, czy przed przekazaniem projektu do organu prowadzącego, zawsze konieczne jest zasięgnięcie opinii związków zawodowych. W odpowiedzi na oczekiwania zgłaszane przez środowisko oświatowe zaproponowano zmianę brzmienia art. 110 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe.
Jednym z nowych wymagań dotyczących zawartości arkusza organizacyjnego przedszkola jest wskazanie imion i nazwisk, stopnia awansu zawodowego, posiadanych kwalifikacji oraz wymiaru prowadzonych zajęć przez nauczycieli. Wymóg ten wywołał wątpliwości – czy z danym nauczycielem należy obligatoryjnie kontynuować współpracę w kolejnym roku szkolnym i czy przysługuje mu roszczenie o zatrudnienie?
Opracowywane w kwietniu arkusze organizacji przedszkola zwykle wymagają zmian po zakończeniu naboru i rozpoczęciu nowego roku szkolnego. Aktualizowanie arkusza jest obowiązkiem dyrektora, jednak w tym roku tryb wprowadzania zmian jest uzależniony od tego, w jakim terminie zostaną zgłoszone. Sprawdź szczegóły.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.