Przejęcie przedszkola niepublicznego przez nowy organ prowadzący rodzi szereg pytań dotyczących odpowiedzialności za rozliczenie dotacji otrzymywanych wcześniej z budżetu gminy. Jednym z kluczowych zagadnień jest ustalenie, czy nowy podmiot odpowiada za prawidłowość pobierania i wydatkowania dotacji przez swojego poprzednika. W artykule wyjaśniamy, kto formalnie ponosi odpowiedzialność za dotację – niezależnie od zmiany organu prowadzącego – i na co należy zwrócić szczególną uwagę przy przekazywaniu przedszkola, by uniknąć problemów z rozliczeniem środków publicznych.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Kto formalnie ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie dotacji w przedszkolu po zmianie organu prowadzącego.
Jakie obowiązki ma dotychczasowy i nowy organ prowadzący w związku ze zgłoszeniem zmiany do ewidencji.
Na jakiej podstawie organ dotujący może przeprowadzić kontrolę dotacji wstecznie – nawet do 5 lat.
Co grozi za pobranie lub wydatkowanie dotacji niezgodnie z przepisami i w jakim terminie trzeba zwrócić środki.
Jak ograniczyć ryzyko odpowiedzialności za nieprawidłowości poprzedniego organu – czyli co powinna zawierać umowa cywilnoprawna.
Dlaczego warto przeprowadzić komisyjne przekazanie przedszkola i jaką dokumentację należy wówczas protokolarne przekazać.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.