Plan nadzoru pedagogicznego na rok 2025/2026 to nie tylko ustawowy obowiązek dyrektora przedszkola, lecz przede wszystkim narzędzie do realnego zarządzania jakością pracy placówki. W tym roku musi on uwzględniać zarówno świeże zmiany w prawie oświatowym, jak i lokalne potrzeby: wyniki nadzoru z poprzedniego roku, wnioski z ewaluacji wewnętrznej, specyfikę grup, oczekiwania rodziców oraz dostępność kadry specjalistów. Zgodnie z § 23 ust. 1 rozporządzenia MEN z 25 sierpnia 2017 r. dyrektor opracowuje plan na każdy rok szkolny i przedstawia go do 15 września na posiedzeniu rady pedagogicznej (a w jednostkach bez rady – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób realizujących zadania statutowe). W artykule pokazujemy, jak przekuć wymagania prawne w praktyczny harmonogram kontroli, wspomagania i ewaluacji, jak dobrać narzędzia monitoringu do specyfiki przedszkola oraz jak powiązać plan z organizacją pracy i doskonaleniem nauczycieli. Wskazówki adresujemy przede wszystkim do przedszkoli publicznych, ale skorzystają z nich także przedszkola niepubliczne i inne formy wychowania przedszkolnego – o ile statut nakłada obowiązek prowadzenia nadzoru pedagogicznego.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.