Dyrektor przedszkola jest obowiązany zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Jest to jeden z podstawowych obowiązków pracodawcy wynikający z Kodeksu pracy. Praca zdalna nie zwalnia dyrektora z obowiązków w tym zakresie. W dniu 7 kwietnia 2023 r. weszły w życie długo wyczekiwane przepisy dotyczące pracy zdalnej. Regulacji doczekały się również kwestie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracy zdalnej, które dotychczas budziły mnóstwo wątpliwości ze względu na specyfikę pracy zdalnej.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Zakres obowiązków dyrektora i nauczycieli dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa w przedszkolu określa rozporządzenie MEN z 31 grudnia 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach. W listopadzie 2018 r. regulacje rozporządzenia zostały znowelizowane, a na dyrektora i pracowników nałożono nowe obowiązki – dowiedz się, jakie zmiany wprowadzono w jakich terminach należy je wdrożyć.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.