Przedszkole to dla wielu dzieci pierwsze środowisko poza rodziną. Trudno mówić o samodzielności w kontekście trzy-, cztero-, pięcio- czy sześciolatków. To zespół różnych kompetencji, które maluch nabywa każdego dnia. Kilkulatek uczy się radzić sobie z separacją od opiekunów, tęsknotą za nimi. Odkrywa świat relacji rówieśniczych, rozwija komunikację, uczy się dbać o swoje potrzeby. Zwiększa się poziom jego kreatywności, asertywności, umiejętności przejmowania inicjatywy. Samodzielność to o wiele więcej niż umiejętność korzystania ze sztućców, ubierania się, załatwiania potrzeb fizjologicznych. Choć i te sprawy są niezwykle ważne. Jak w tym wszystkim wspierać kilkulatka? W artykule podpowiadamy, jak wzmacniać dążenie do samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.