Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem (art. 22 § 1 kp). Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę (art. 100 § 1 kp). Istotnym elementem treści stosunku pracy jest określenie rodzaju wykonywanej pracy. Natomiast uszczegółowienie zakresu zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy może nastąpić albo w treści umowy o pracę albo w osobnym dokumencie zwanym w praktyce zakresem obowiązków (czynności). Przy czym sporządzanie osobnego dokumentu z zakresem czynności jest bardziej praktyczne, ponieważ jego zmiana nie wymaga zastosowania procedur przewidzianych dla zmiany warunków zatrudnienia określonych w umowie o pracę. Taki zakres powinien być sporządzany i wręczany pracownikowi przy każdym zawartym stosunku pracy. Nie byłoby potrzeby jego sporządzania, gdyby dotychczasowa umowa została zmieniona w umowę na czas nieokreślony na mocy porozumienia stron. Pobierz przykładowy zakres obowiązków na stanowisku intendenta.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.