Aktualny
Diagnoza przedszkolna – zadania nauczycieli i dyrektora w roku szkolnym 2023/2024
Dokonanie diagnozy gotowości szkolnej dziecka musi być poprzedzone obserwacjami mającymi na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych oraz oceną jego przygotowania do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Oceniając gotowość szkolną dziecka, należy odwoływać się do podstawy programowej grupującej umiejętności dziecka w czterech obszarach rozwojowych, zwracając jednak uwagę na obszary wskazane w druku informacji o gotowości szkolnej wskazane przez MEiN. W artykule wyjaśniamy, jak zaplanować diagnozę przedszkolną w roku szkolnym 2023/2024.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest informacja o gotowości szkolnej dziecka i jakie umiejętności są w niej oceniane?
- Jakie szczegółowe aspekty należy opisać w informacji o gotowości szkolnej dziecka?
- Jakie są najważniejsze zasady prowadzenia diagnozy dojrzałości szkolnej dla dzieci, które mają rozpocząć naukę w szkole w 2024 roku?
- Jakie etapy diagnozy przedszkolnej zaplanować na rok 2023/2024?
- Jakie są obowiązki nauczycieli i dyrektora przedszkola w procesie diagnozy przedszkolnej?
- Jakie są podstawowe metody stosowane w diagnozie przedszkolnej, takie jak obserwacja, analiza i wywiad?
- Jakie są obowiązki dyrektora przedszkola związane z diagnozą przedszkolną?
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer
Dodano: 26.11.2024