Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia powinien zawierać informacje o:
- indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka,
- mocnych stronach, predyspozycjach, zainteresowaniach i uzdolnieniach dziecka,
- zakresie i charakterze wsparcia (w zależności od potrzeb) ze strony dodatkowo zatrudnionego nauczyciela wspomagającego, specjalistów lub pomocy nauczyciela,
- przyczynach niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym barierach i ograniczeniach utrudniających funkcjonowanie i uczestnictwo ucznia w życiu przedszkolnym,
- jakie są napotkane trudności w zakresie włączenia ucznia w zajęcia realizowane wspólnie z oddziałem przedszkolnym oraz efektach działań podejmowanych w celu ich przezwyciężenia, w tym o ewentualnej potrzebie realizowania zajęć indywidualnie z dzieckiem lub w grupie liczącej do 5 uczniów.
Aby wielospecjalistyczna ocena miała wymiar rzeczywistej analizy informacji pochodzących z różnych źródeł, dla wszystkich osób udzielających informacji i zaangażowanych w nauczanie, wychowanie i terapię dziecka, warto przyjąć do oceny te same obszary, a następnie dokonać analizy funkcjonowania dziecka w kontekście indywidualnych spostrzeżeń i wspólnych ustaleń. Pobierz przykładowy wzór arkusza wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
Jeśli posiadasz już konto – zaloguj się:
Jeśli nie masz dostępu,
UTWÓRZ KONTO TESTOWE i skorzystaj z jednorazowego bezpłatnego dostępu na 48 godzin
- Dostęp do tego konkretnego artykułu oraz do setek pozostałych porad dla przedszkoli publicznych i niepublicznych.
- Dostęp do bogatej bazy wzorów 738 dokumentów.
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer

Dodano: 19.03.2025