Przepisy nie przewidują obowiązku zasięgania opinii metodyka przez autora programu własnego do realizacji podstawy programowej w przedszkolu. Program wychowania przedszkolnego może obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Powinien być jednak dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, dla których są przeznaczony.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Jak zweryfikować program własny nauczyciela i jakie przepisy regulują jego dopuszczenie do realizacji podstawy programowej w przedszkolu.
W jaki sposób określić cele programu, treści nauczania oraz metody pracy z dziećmi, uwzględniając ich potrzeby i możliwości.
Jak ustalić specyfikę programu i elementy autorskie oraz jakie osiągnięcia dzieci powinny być diagnozowane.
Jakie obowiązki mają przedszkola niepubliczne w zakresie realizacji programów wychowania przedszkolnego.
Jak przebiega procedura akceptacji programu przez dyrektora przedszkola, w tym rola rady pedagogicznej i ewentualne konsultacje z metodykiem lub nauczycielem dyplomowanym.
Jakie zasady dotyczą realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w punkcie przedszkolnym.
Przedszkole, które będzie miało niedostateczne efekty kształcenia i wychowania, opracuje program naprawczy. Należy w nim uwzględniać uwagi zgłoszone przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Program ten musi być przedstawiony kuratorowi oświaty w terminie wyznaczonym w wydanym przez niego poleceniu.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.